Veel gestelde vragen

Vind hier snel antwoord op jouw vraag.

Hoe kunnen we helpen?

Veel gestelde vragen

Betalen

Welke betaalmethodes accepteren jullie?

U kunt in de GENTS webshop op de volgende manieren betalen:

  • iDeal
  • Creditcard (Mastercard, Visa)
  • MisterCash
  • Klarna achterafbetalen (tegen betaling van €1,95)
Kan ik ook achteraf betalen?

U kunt bij ons achteraf betalen via Klarna.

Kan ik een BTW factuur op mijn bedrijfsnaam ontvangen?

Dat is zeker mogelijk. Je kan zelf de bedrijfsnaam opgeven in het orderproces.

Bestellen

Kan ik mijn bestelling in de winkel afhalen?

Jazeker, Tijdens het betaalproces krijgt u de optie uw bestelling bij u thuis te laten bezorgen of u kunt ervoor kiezen uw bestelling in een van onze winkels af te halen.

Kan ik een verschillende pantalon en colbert maat bestellen?

Ja, dan kan bij al onze Mix & Match pakken.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Nadat u uw bestelling geplaatst heeft krijgt u wanneer uw bestelling het magazijn heeft verlaten van ons een bevestigingsmail met daarin een track & trace link zodat u uw bestelling kunt volgen.

Verzending

Waar blijft mijn bestelling?

Als u uw bestelling na 2 à 4 dagen nog niet heeft ontvangen kunt u contact opnemen met de klantenservice via onze email klantenservice@gents.nl of u kunt ons bellen op ons telefoonnummer.

Wij zullen dan voor u uitzoeken wat de status van uw bestelling is.

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen vanaf € 100,- worden gratis geleverd op het door u opgegeven afleveradres binnen Nederland en België.

Bij bestellingen minder dan € 100,- vragen wij een kleine bijdrage in de verzendkosten. Bij een verzending naar een huis- of werkadres binnen Nederland is dit € 4,95. Voor zendingen naar Duitsland en België vragen wij een verzendbedrag van € 5,95. 

Ik heb slechts een deel van mijn bestelling ontvangen.

Het kan zijn dat uw bestelling uit verschillende filialen verzonden moet worden.
Over het algemeen krijgt u hiervan een email met een aparte track & trace code.
Mocht dit niet het geval zijn, neemt u dan svp contact op met onze klantenservice via de email: klantenservice@gents.nl.

Welke bezorgopties kan ik kiezen?

U kunt kiezen voor naar huisadres verzenden of ophalen in de winkel,

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Uw bestelling wordt, mits op werkdagen voor 13.00 besteld, binnen 1 à 2 werkdagen verstuurd (let op: dit betekent niet geleverd binnen 1 à 2 werkdagen.
De verzending met PostNL/DHL komt hier dus nog bij. Dit is over het algemeen 1 werkdag.

Mocht uw bestelling vanuit een ander filiaal verstuurd moeten worden, kunt u uitgaan van 1 extra dag levertijd. Uw bestelling zal dus tussen 2-4 werkdagen geleverd worden.

Leveren jullie ook in het buitenland?

Jazeker, wij leveren naast Nederland ook in België, Duitsland en Frankrijk.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben om mijn bestelling te ontvangen?

Er zal geprobeerd worden uw bestelling af te leveren bij de buren. Mocht dat niet lukken dan ontvangt u bericht van PostNL (per mail) of DHL (via papiertje in brievenbus) met het adres van een afhaalpunt.

Hoe kan ik mijn bezorgadres wijzigen?

Indien u uw bezorgadres wilt wijzigen kunt u een mail sturen naar klantenservice@gents.nl

Retourneren en ruilen weborders

Hoe kan ik een weborder retourneren?

U kunt uw bestelling binnen 14 dagen retourneren via https://gents.returnless.com/nl of in één van onze 16 filialen.

Hoe snel is een retour verwerkt?

Zodra wij uw retour ontvangen hebben crediteren wij voor u het geretourneerde artikel. Hiervoor hanteren wij een termijn van maximaal 14 dagen. De retourkosten zijn wel voor uw rekening.

Kan ik een weborder artikel ruilen?

Als u online een bestelling heeft geplaatst dient u een nieuwe online bestelling te plaatsen en het andere artikel te retourneren.

Zodra wij uw retour ontvangen hebben crediteren wij voor u het geretourneerde artikel. Hiervoor hanteren wij een termijn van maximaal 14 dagen. De retourkosten zijn wel voor uw rekening.

Retourneren en ruilen winkelaankoop

Kan ik een winkelaankoop retourneren?

Indien u het betaalbewijs bewaart heeft en het artikel in originele staat terug brengt kunt u in onze winkels het artikel kosteloos retourneren binnen een termijn van 14 dagen.

Kan ik een winkelaankoop ruilen?

Indien u het betaalbewijs bewaart heeft en het artikel in originele staat terug brengt kunt u in onze winkels het artikel kosteloos omruilen binnen een termijn van 14 dagen.

Advies

Welke maat heb ik?

Bij onze artikelen staat een maattabel daar kunt u de maten en afmetingen vinden.
Ook hebben wij bij elk artikel een maattool die u kunt invullen met uw lichaamslengte en gewicht, daar komt dan een maatadvies uit.
Mocht u toch twijfelen over uw maat, adviseren wij om te passen in 1 van onze winkels.

Woont u niet in de buurt van één van onze winkels neemt u dan contact op met onze klantenservice via onze email: klantenservice@gents.nl of bel ons via het bekende telefoonnummer.

Kan ik bij jullie ook kleding vermaken?

Enkel in de winkels kunnen we uw kleding vermaken. Dat wil zeggen. In de winkel wordt het kledingstuk afgespeld en deze wordt dan vervolgens door een lokale coupeur vermaakt.

Wat houdt een bepaalde dresscode in op de uitnodiging (White tie, black tie)?

Onderaan onze website kun je onder het kopje 'ETIQUETTE' uitleg vinden over de diverse dress codes en wat het juiste kledingvoorschrift hierbij is.

Maken jullie ook pakken op maat?

Nee, helemaal op maat maken doen wij niet, maar mocht een kledingstuk net niet goed genoeg zitten kunnen we het vaak met een kleine aanpassing vermaken.

Overige vragen

Verhuren jullie kleding?

Wij verhuren geen kleding maar onze prijzen zijn zo laag dat deze een aantrekkelijk alternatief zijn voor huren. Bovendien heb je dan ook niet te maken met borgsommen.

Wanneer krijgen jullie dit artikel weer op voorraad?

Dat hangt helemaal van het artikel af. Neem daarom contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik zien of een artikel op voorraad is?

U kunt zien of een artikel op voorraad is door een maat te selecteren van het betreffende artikel en dan ziet u in welke filialen het op voorraad is.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Je kunt met ons contact opnemen via onze email klantenservice@gents.nl of op het bekende telefoonnummer onderaan onze website.

Kan ik zien waar mijn maat op voorraad is?

Jazeker, Als je op onze website een artikel en de gewenste maat aanklikt krijg je een overzicht met de actuele winkelvoorraad.

Hebben jullie ook winkels?

Ja, maar liefst 17! De adressen en openingstijden kun je vinden op https://gents.nl/pages/winkels

Mijn maat staat niet bij een artikel.

Dat betekent dat die maat (tijdelijk) is uitverkocht.
In geval van een pantalon zou u een lengtemaat pantalon kunnen bestellen die iets korter gemaakt moet worden. Deze heeft wel dezelfde taille wijdte. Neem dan contact op met onze klantenservice voor een vergelijkbare maat.

Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?

Je kunt contact opnemen met onze klantenservice door een mail sturen naar klantenservice@gents.nl. Vervolgens zullen wij binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie geven.

In het geval de ingediende klacht niet naar tevredenheid opgelost kan worden, kun je een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel op www.sgc.nl

Daarnaast kun je met de klacht/geschil ook terecht bij het Europese online geschillenplantform (ODR), de pagina vind je hier: https://ec.europa.eu/consumers/odr

Ik ben een knoop kwijt, waar kan ik een nieuwe knoop halen?

Wat vervelend dat er een knoop kwijt is. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Dan kunnen we kijken wat er mogelijk is.

Kortingen & cadeaubonnen

Hebben jullie ook kortingscodes?

Ja, wij maken gebruik van kortingscodes. Zo krijg je een kortingscode zodra je je inschrijft voor onze nieuwsbrief en soms delen wij ook kortingscodes uit tijdens speciale feestdagen en acties.

Hebben jullie ook cadeaubonnen?

Wij hebben ook cadeaubonnen, deze zijn in onze winkels verkrijgbaar en kunnen ook enkel in de winkels verzilverd worden.

Ik wil meerdere artikelen bestellen, kan ik een korting krijgen?

Bij hele grote oplages valt vaak wel wat te regelen. Neem hiervoor contact met met onze klantenservice.

Hoe gebruik ik een kortingscode?

Als je in je winkelmandje kijkt is er de optie een kortingscode in te voeren voordat je doorgaat naar de kassa.

Garantie

Hoe zit het met de garantie op een artikel?

Op onze artikelen is de wettelijke garantie van toepassing. Dat wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Mijn kleding heeft schade, wat moet ik doen?

Als je een product bij ons gekocht hebt via de winkel of de webshop en deze blijkt beschadigd te zijn verzoeken wij je een foto te maken van de schade en deze naar ons te sturen via onze email klantenservice@gents.nl.

Samen kijken wij dan naar een passende oplossing zoals het omruilen van het artikel of een terugbetaling.

Nieuwsbrief

Hoe kan ik mij aanmelden voor jullie nieuwsbrief?

Onderaan deze website kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief.

Hoe kan ik mij afmelden voor jullie nieuwsbrief?

Wanneer u de nieuwsbrief van ons ontvangt kunt u door middel van de unsubscribe link hiervan afmelden.

Privacy

Kan ik mijn account verwijderen bij jullie?

Ja dat kan, stuur hiervoor een e-mail naar klantenservice@gents.nl

Aan welke partijen geven jullie mijn persoonsgegevens door?

Alleen medewerkers van GENTS die dat voor de uitvoering van hun functie nodig hebben, kunnen je gegevens inzien voor specifieke doeleinden

Derde partijen die toegang nodig hebben tot je gegevens zijn verplicht om passende technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen te nemen en hun medewerkers tot geheimhouding te verplichten

Reviews

Meer dan 3000 reviews met een gemiddelde score van 8,3. Bekijk hier alle reviews.

De reviews die op onze site staan worden door kiyoh verzameld en gecontroleerd op echtheid. Alle verzamelde beoordelingen zijn afkomstig van iemand die bij ons een aankoop heeft gedaan. Als dit niet het geval is, bijvoorbeeld omdat producten of diensten gratis zijn geleverd of er sprake was van een betaalde samenwerking, dan blijkt dit duidelijk uit de review.

Wij doen er alles aan om nepreviews te voorkomen door te controleren of deze persoon bij ons bekend is en vragen een aankoopbewijs op als we de reviewer niet kennen. Nepreviews worden door ons verwijderd Meer informatie hierover vind je op de reviewpagina van kiyoh.

Wij verzamelen reviews via het platform van kiyoh. Alle beoordelingen worden gecontroleerd op echtheid. Zo weet je zeker dat de reviews die je hier leest afkomstig zijn van echte klanten. Na aankoop nodigen we al onze klanten uit om een beoordeling achter te laten. Als niet zeker is dat een review afkomstig is van een klant die iets heeft gekocht dan vraagt kiyoh om een aankoopbewijs. Zo voorkomen we nepreviews.

Als een review wordt geplaatst nadat producten of diensten gratis zijn geleverd of er sprake was van een betaalde samenwerking, dan wordt dit duidelijk vermeld. Meer informatie hierover vind je op de reviewpagina van Kiyoh.

Of op de informatiepagina voor consumenten van Kiyoh.