Submenu

Veel gestelde vragen

 

Waar blijft mijn bestelling?
Uw bestelling wordt, mits op werkdagen voor 13.00 besteld, binnen 1 a 2 werkdagen verstuurd (let op: dit betekent niet geleverd binnen 1 à 2 werkdagen.
De verzending met PostNL/Cycloon/DHL komt hier dus nog bij. Dit is over het algemeen 1 werkdag. Mocht uw bestelling vanuit een ander filiaal verstuurd moeten worden, kunt u uitgaan van 1 extra dag levertijd. Uw bestelling zal dus tussen 2-4 werkdagen geleverd worden.
Mocht dit niet het geval zijn, neemt u dan svp contact op met klantenservice op 020-7529869.

Ik heb slechts een deel van mijn bestelling ontvangen
Het kan zijn dat uw bestelling uit meerdere filialen verzonden moet worden.
Over het algemeen krijgt u hiervan een email en aparte track & trace code.
Mocht dit niet het geval zijn, neemt u dan svp contact op met klantenservice op 020-7529869.

 

Welke maat heb ik?
Bij onze artikelen staat een i, als u daar op klikt ziet u een maattabel.
Ook hebben wij bij elk artikel een maattool die u kunt invullen met uw lichaamslengte en gewicht, daar komt dan een maatadvies uit.
Mocht u toch twijfelen over uw maat, adviseren wij om te passen in 1 van onze 15 winkels.
Woont u niet in de buurt van één van onze winkels neemt u dan contact op met klantenservice op 020-7529869.


Hoe retourneer ik mijn bestelling of deel van mijn bestelling?
U kunt uw bestelling binnen 14 dagen retourneren of omruilen in één van onze 15 filialen.
Ook kunt u uw bestelling gefrankeerd terugsturen naar ons hoofdkantoor op het volgende adres;
GENTS b.v. Afdeling retouren
Lemelerbergweg 15
1101 AJ Amsterdam
Sluit dan een kopie van uw factuur/retourformulier of referentie aan het ordernummer met uw naam en adres bij. U ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen op de de door u gebruikte betaalmethode.
Ook kunt u uw bestelling retourneren met behulp van returnista. Deze kunnen uw bestelling eventueel ook ophalen.

 

Kan ik een artikel ruilen?
In onze winkels kunt u een artikel kosteloos omruilen. Als u online een bestelling heeft geplaatst dient u een nieuwe online bestelling te plaatsen en het andere artikel te retourneren. Zodra wij uw retour ontvangen hebben crediteren wij u voor het geretourneerde artikel. Hiervoor hanteren wij een termijn van maximaal 14 dagen. De retourkosten zijn wel voor uw rekening.

 

Mijn maat staat niet bij een artikel
Dat betekent dat die maat (tijdelijk) is uitverkocht.
In geval van een pantalon zou u een lengtemaat pantalon kunnen bestellen die iets korter gemaakt moet worden. Deze heeft wel dezelfde taille wijdte. Neem dan contact op met klantenservice op 020-7529869 voor een vergelijkbare maat.

 

Hoe kan ik zien of een artikel op voorraad is?
U kunt zien of een artikel op voorraad is door een maat te selecteren van het betreffende artikel en dan ziet u in welke filialen het op voorraad is.

 

Mijn maat is niet op voorraad in de winkel in mijn buurt
U kunt dan een online bestelling plaatsen met keuze afhalen in de winkel of thuisbezorgd met PostNL. Wij versturen dan het artikel vanuit een ander filiaal naar de winkel van uw keuze of naar uw huisadres.

 

Kan ik een verschillende pantalonmaat dan colbert maat bestellen?
Ja, dan kan bij al onze Mix & Match pakken.

 

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben om mijn bestelling te ontvangen?
Er zal geprobeerd worden uw bestelling af te leveren bij de buren. Mocht dat niet lukken dan ontvangt u bericht van PostNL of DHL met het adres van een afhaalpunt.


Verhuren jullie kleding?
Wij verhuren geen kleding maar onze prijzen zijn zo laag dat deze een aantrekkelijk alternatief zijn voor huren. Bovendien heb je dan ook niet te maken met borgsommen.

Hoe zit het met de garantie?
Op onze artikelen is de wettelijke garantie van toepassing. Dat wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in ale redelijkheid van mag verwachten.


Hebben jullie ook winkels?
Ja, maar liefst 15! De adressen en openingstijden kun je vinden op gents.nl/winkels.


Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?
Je kunt contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 020-7529869 of een mail sturen naar klantenservice@gents.nl. Vervolgens zullen wij zo spoedig mogelijk de klacht behandelen. In het geval de ingediende klacht niet naar tevredenheid opgelost kan worden, kun je een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel op www.sgc.nl
Daarnaast kun je met de klacht/geschil ook terecht bij het Europese online geschillenplantform (ODR), de pagina vind je hier: www.http://ec.europa.eu/consumers/odr

 
Wat houdt een bepaalde dresscode in op de uitnodiging (White tie, black tie)?
Onderaan onze website kun je bij 'DAAROM GENTS' uitleg zien over de diverse dress codes en wat het juiste kledingvoorschrift hierbij is.